,

Facebook, jak ho neznáte

Facebook
Zdroj:

Facebook je výborné místo pro šíření informací. A šíření informací to je základ, na kterém je vystavěn dnešní svět. V době informačních technologií není nic cennějšího, než informace a z nich následně nabyté znalosti.

Virální dosah aneb Jak to funguje?

Virální dosah (nebo také virální efekt) je pojem, který možná jako běžný uživatel slyšíte poprvé. Je skloňován především mezi těmi, kteří Facebook užívají jako místo pro obchod a kteří ho bedlivě sledují. Virální dosah by se dal považovat za jakési měřítko úspěšnosti. Měřítko toho, jak se výše zmíněné informace šíří.

Virální efekt ze širšího pohledu

Virální efekt je výraz, který vzešel z marketingu. Když se podíváme trochu na teorii, zjistíme, že jde o to, jak se informace samovolně šíří mezi lidmi. K tomu je potřeba dobrý nápad a přiměřená počáteční propagace. Pak, pokud jste udělali vše správně, se efekt dostaví bez jakékoliv další práce, šíří se doslova jako virus, od toho také název virální efekt.

Nejznámější a asi nejlepší příklad vzhledem k provedení je, co nám ukázala Kofola a její posílání vánočních přáníček. Aniž by museli cokoliv víc dělat, tak povědomí o značce se zvýšilo, protože lidem se líbilo, že mohou poslat pozdrav šitý na míru a udělat svým blízkým radost. Z hlediska marketingu to bylo zahráno na výbornou a všichni ostatní by si z nich měli brát jen příklad.

Postoj vůči virálnímu dosahu

Virální efekt je něco, o co se snaží více méně všichni, co poskytují informace. Když bych to vzala z pohledu autora, tak je to ta největší odměna, která se umělecky tvořícímu člověku může dostat. Věřte nebo ne, ale pocit, že se Vaše dílo líbí, je velice uspokojující. Čtenáře to stojí jedno kliknutí a článek se dostane k očím dalších lidí, kterým se bude líbit také, nebo jim přinese zajímavé informace, na které by jinak nenarazili.

Ať se na to tedy díváte jakkoliv, přináší to jen samá pozitiva, kterých je v dnešním světě pramálo. Proto se rozhodně nebojte sdílet, likovat a komentovat. Autoři ty články nepíší proto, že by neměli co jiného na práci. Píší je pro Vás, tak je odměňte!

No a co říct závěrem? Vy, kteří jste obsah článku pochopili, tak víte, co máte nyní zmáčknout, abyste mně jako autorce udělali radost. Díky Vám všem 😉

0 Odpovědi

Zanechte Odpověď

Chci se připojit k diskusi?
Neváhejte přispět!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *